Sextett

Författare: Sally Beauman

Utgivningsdag: 1999-03-05
Recensionsdag: 1999-03-05

Efter bästsäljarna Lidelse & Lögn och I farozonen är Sally Beauman nu tillbaka med en ny, spännande roman som rör sig mellan thrillerns och kärleksberättelsens genrer.   I Sextett möter vi åter karaktärerna från de tidigare romanerna, men vi får även stifta bekantskap med ett flertal nya, fascinerande personligheter ¿ alltifrån den clairvoyante modefotografen Jippy till den dynamiske filmregissören Tomas Court och den stormrike, tillbakadragne arvtagaren Colin Lascelles. Tillsammans bildar de en grupp på ett halvdussin personer vars öden korsas genom en sinnrikt vävd intrig.   Modejournalisten Lindsay Drummond har kommit till en vändpunkt i livet, fast besluten att frigöra sig från sina känslor för kollegan Rowland McGuire. På alla helgons natt bjuds hon in till en Halloweenfest i London där relationernas mönster arrangeras om på ett sätt som ingen kunnat ana.   I New York intervjuar Lindsays väninna Gini Hunter den världsberömda skådespelerskan Natasha Lawrence och försöker komma aktrisens mystiska liv på spåren: förföljaren som plågat hennes familj de senaste fem åren, den stormiga relationen till regissören Tomas Court och ryktet om planerna på att flytta till den exklusiva, men ökända Conradbyggnaden.   Lindsay och Gini planerar att fira Thanksgiving tillsammans i New York, men innan Lindsay reser dit träffar hon åter Rowland McGuire och blir då introducerad för dennes vän Colin Lascelles, som arbetar som inspelningsplatschef åt Tomas Court. Bekantskapen med Colin blir angenämare än Lindsay kunnat hoppas¿   Karaktärernas öden sammanstrålar vid Thanksgiving då de alla befinner sig i Conradbyggnadens omgivningar ¿ ett mörkt, hemsökt hus, där vad som helst kan hända.   Sextett är en thriller som kombinerar spänning, sexuell besatthet och romantisk kärlek och spänner över de mest skiftande miljöer; den glamorösa filmvärlden, den engelska landsbygden och några av New Yorks mest fashionabla kvarter.

Recensionsdag: 1999-03-05 Genre: Skönlitteratur och relaterande ämnen Översättare: Ulla Danielsson Originalutgåvans titel: Sextet Formgivare: Marina Mattsson Thema-kod: Skönlitteratur: allmänt Antal sidor: 499 Mått: 163 x 235 x 38 mm Vikt: 834 g Format (utgivningsdatum): Inbunden, 9789100567354 (1999-03-05)

Sextett

Författare: Sally Beauman

Utgivningsdag: 1999-03-05