Reklamen är livsfarlig

En stridsskrift Sven Lindqvist
Köp boken

Utgivningsdag: 2017-10-02
Recensionsdag: 2017-10-16

Mediakontakt: Bonnierförlagens Press

Reklamen är mördande farlig, anser Sven Lindqvist. Den lurar oss att köpa saker vi inte vill ha, lockar våra barn att driva utpressning hemma och tvingar oss att byta ut saker som vi trivs med. Oavsett om man håller med honom eller inte, kommer hans stridsskrigt mot reklamen att beröra med sin krafi, sin konsekvens och sitt brinnande engagemang. "Reklamen är livsfarlig" skrevs 1957. Trots detta menar Nina Björk i det nyskrivna förordet att boken är "något av det mest relevanta som skrivits om det svenska nuet."

Sven Lindqvist föddes 1932 i Stockholm. Han har sedan debuten odlat en personlig blandform av essä, aforism, reportage, dagbok, reseskildring och lärobok.

Detaljerad fakta

Recensionsdag: 2017-10-16 Genre: Ekonomi Originalutgåvans utgivningsår: 1957 Omslagsformgivare: Ilse-Mari Berglin Ämnesord: reklam, kultur Boktyp: essäböcker, stridsskrifter Thema-kod: Ekonomi Format (utgivningsdatum): E-bok, epub2, 9789100164898 (2017-10-02)

Fler böcker av författaren

Nyheter om boken

Reklamen är livsfarlig

En stridsskrift Sven Lindqvist
Köp boken

Utgivningsdag: 2017-10-02
Recensionsdag: 2017-10-16

Mediakontakt: Bonnierförlagens Press

Reklamen är mördande farlig, anser Sven Lindqvist. Den lurar oss att köpa saker vi inte vill ha, lockar våra barn att driva utpressning hemma och tvingar oss att byta ut saker som vi trivs med. Oavsett om man håller med honom eller inte, kommer hans stridsskrigt mot reklamen att beröra med sin krafi, sin konsekvens och sitt brinnande engagemang. "Reklamen är livsfarlig" skrevs 1957. Trots detta menar Nina Björk i det nyskrivna förordet att boken är "något av det mest relevanta som skrivits om det svenska nuet."

Sven Lindqvist föddes 1932 i Stockholm. Han har sedan debuten odlat en personlig blandform av essä, aforism, reportage, dagbok, reseskildring och lärobok.

Ladda ner omslag

Ladda ner författarfoton

Sven Lindqvist

Copyright/fotograf: Ulla Montan

Författarfoton får endast användas i anslutning till marknadsföring eller presentation av författarens böcker.
Copyrightinnehavare/fotograf måste anges i anslutning till bilden vid publicering. Vid all annan användning av bilden kontakta info@ullamontan.com.
Klicka på nedladdningspilen för att ladda ner högupplöst bild.

This image may not be used without a copyright request. Please contact info@ullamontan.com for further information.

Sven Lindqvist

Copyright/fotograf: Ulla Montan

Författarfoton får endast användas i anslutning till marknadsföring eller presentation av författarens böcker.
Copyrightinnehavare/fotograf måste anges i anslutning till bilden vid publicering. Vid all annan användning av bilden kontakta info@ullamontan.com.
Klicka på nedladdningspilen för att ladda ner högupplöst bild.

This image may not be used without a copyright request. Please contact info@ullamontan.com for further information.

Sven Lindqvist

Copyright/fotograf: Ulla Montan

Författarfoton får endast användas i anslutning till marknadsföring eller presentation av författarens böcker.
Copyrightinnehavare/fotograf måste anges i anslutning till bilden vid publicering. Vid all annan användning av bilden kontakta info@ullamontan.com.
Klicka på nedladdningspilen för att ladda ner högupplöst bild.

This image may not be used without a copyright request. Please contact info@ullamontan.com for further information.

Sven Lindqvist

Copyright/fotograf: Ulla Montan

Författarfoton får endast användas i anslutning till marknadsföring eller presentation av författarens böcker.
Copyrightinnehavare/fotograf måste anges i anslutning till bilden vid publicering. Vid all annan användning av bilden kontakta info@ullamontan.com.
Klicka på nedladdningspilen för att ladda ner högupplöst bild.

This image may not be used without a copyright request. Please contact info@ullamontan.com for further information.

Detaljerad fakta

Recensionsdag: 2017-10-16 Genre: Ekonomi Originalutgåvans utgivningsår: 1957 Omslagsformgivare: Ilse-Mari Berglin Ämnesord: reklam, kultur Boktyp: essäböcker, stridsskrifter Thema-kod: Ekonomi Format (utgivningsdatum): E-bok, epub2, 9789100164898 (2017-10-02)

Fler böcker av författaren

Nyheter om boken

Sök bland våra böcker och författare

Sök bland våra böcker och författare